Året var 1989. I radioen hittede bl.a. Thomas Helmig og Gnags, på gaderne i Gram gik de unge rundt med en Sony Walkman i ørerne, frisuren var crêppet og langt nakke-hår og tøjmoden dikterede bl.a. skulderpuder, stramme cykelshorts, store løsthængende t-shirts, Converse-sko, træningsdragter og knæbukser. På børneværelset sad Per klinet til radioen og hørte ”Mandags Hip-Hop” på P3. Noget rørte sig i Per, da han hørte den forjættede lyd af USA, tung bas, scratch, finurlige samples og sort rap. Programmet blev optaget på kassettebånd og voldhørt gennem hele ugen lige indtil det nye program blev sendt.
Så blev det efterårsferie, og Per drog til København for at købe nogle af de plader som han havde hørt i “Mandags Hip-Hop”. I hovedstaden spillede en af Danmarks første dansksprogede rapgrupper MC Einar tilfældigvis. Kunne man virkeligt rappe på dansk? Så kunne Per også, tænkte han. Hjemme i Gram dyrkede Per hiphop-kulturen og begyndte igennem selvtræning at rappe på netop dansk. I Gram rappede man ikke i 1989. Ja, de færreste hørte overhovedet rap. Gram var en pæn lille grå parcelhus-by, som bl.a. hørte Thomas Helmig og Gnags og ikke mange i omgangskredsen fattede, hvad Per fablede om. Han kunne noget så mærkeligt som at læse som tre-årig og var desuden dårlig til fodbold, så nogen stor stjerne blandt byens hårde drenge havde han ikke. Men hvad gør det, når man har en drøm?
Drømmen skulle udleves to år efter i 1991. Hits og berømmelse var ikke målet – Hip-Hop var undergrund, mente Per, og ikke noget der kunne nå bredt ud. Men han ville gerne have en mikrofon der var tændt, og en fest der skulle rockes. Efter to optrædener på Gram Skole, stillede Per op til rap-turneringen Årets rapper: Hans hjemmestrikkede tekster sendte ham videre til Jyllandsfinalen. Til selv samme arrangement oplevede Per, hvordan rapperen Jazzy H gav sine modstandere verbale tæsk med improviseret rap. Denne stil inspirerede Per.